مقاله,دانلود مقاله,تحقیق,طرح توجیهی,پرسشنامه,پیشینه

مقاله,دانلود مقاله,تحقیق,طرح توجیهی,پرسشنامه,پیشینه

مقاله,دانلود مقاله,تحقیق,طرح توجیهی,پرسشنامه,پیشینه

مقاله,دانلود مقاله,تحقیق,طرح توجیهی,پرسشنامه,پیشینه

مقاله,دانلود مقاله,تحقیق,طرح توجیهی,پرسشنامه,پیشینه

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰
این زنگ به لحاظ گرما دوست بودن بیشتر در ارقام دیررس جو دیده میشود میزبان حدواسط آن لاله کلاغی (Ornithogalum umbellatum) است سیکل زندگی شبیه زنگ سیاه گندم می‌باشد و هر 5 مرحله اسپوری در آن دیده می شود عامل این زنگ در برخی نواحی قارچPuccinia hordei و در بعضی از مناطق P recondita fsp tritici است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
دانلود مقاله بیماری های جو

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

زنگ های جو Barley Rusts

زنگ برگ (قهوه ای) جو Barley leaf rust

عامل بیماری Puccinia hordei

این زنگ به لحاظ گرما دوست بودن بیشتر در ارقام دیررس جو دیده میشود. میزبان حدواسط آن لاله کلاغی (Ornithogalum umbellatum) است. سیکل زندگی شبیه زنگ سیاه گندم می‌باشد و هر 5 مرحله اسپوری در آن دیده می شود. عامل این زنگ در برخی نواحی قارچPuccinia hordei و در بعضی از مناطق P. recondita f.sp. tritici است.

کنترل زنگ برگ جو مثل کنترل زنگ قهوه ای گندم است.

× در جو زنگ زرد و زنگ سیاه نیز شایع است (برای توضیحات بیشتر به بیماری های گندم مراجعه شود)

سیاهک های جو

چهار نوع سیاهک در جو دیده می شود.

1 - سیاهک آشکار جو عامل بیماری Ustilago nuda

خوشه های آلوده به استثنای غشاء نازک فرابر دانه به توده ای از تلیوسپورها مبدل می شوند. این غشاء به راحتی پاره شده و اسپورها با باد پراکنده می شوند و طی چند روز فقط محور سنبله باقی می ماند. آلودگی بذر کاملاً داخلی است. سیکل بیماری و کنترل شبیه سیاهک آشکار گندم است.

2 - سیاهک پنهان عامل بیماری Ustilago hordei

علایم مشخصه سیاهک پنهان، وجود غشاء نسبتاً پایداری است که تا زمان رسیدن دانه، توده تلیوسپورها را در برمی‌گیرد. در بسیاری از موارد، خوشه های سیاهک زده که دیر می‌رسند، درون غلاف برگ پرچم گیر می‌کنند. تلیوسپور نیز جوانه زده و پس از تحمل میوز هسته، 4 بازیدیوسپور را بوجود می آورند که آلودگی را موجب می شوند. بقیه توضیحات و نیز روشهای کنترلی شبیه سیاهک پنهان گندم می باشد.

3 - سیاهک نیمه آشکار

عامل بیماریUstilago nigra

تشخیص این بیماری از سیاهک آشکار در مزرعه غیر ممکن است و تنها راه دقیق مقایسه نحوة جوانه زنی آنهاست. تلیوسپورهای سیاهک نیمه آشکار، بازیدیوسپور تولید می کنند ولی تلیوسپور سیاهک آشکار بجای بازیدیوسپور، لوله های آمیزشی تولید می‌کند. علایم شبیه سیاهک آشکار است و فقط تفاوتی در میزان سفتی غشای فرابر محیطی وجود دارد که در سیاهک نیمه آشکار، سفت تر است. در برخی سویه های U.nigra ریشکها به خوشه آلوده چسبیده باقی می ماند.


انجمن تخصصی وب هاستینگ   هاست ایران     وب هاستینگ   افزایش ممبر کانال تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی